Kenniscentrum › Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Kan ik een specifieke vraag over mijn gezondheid stellen via het formulier of per e-mail?

U kunt geen vraag stellen over uw eigen gezondheid via dit reactieformulier (of via de e-mail) aan een van onze zorgverleners of specialisten. Wij kunnen niet garanderen dat het e-mailverkeer op een veilige wijze plaatsvindt zodat uw persoonlijke gevens beschermd zijn tijdens de verzending.
Bij gezondheidsklachten raden wij u altijd aan om eerst contact op te nemen met uw huisarts, die u zal adviseren en indien nodig een verwijsbrief geven naar een specialist in het ziekenhuis. Specifieke vragen over uw gezondheid kunt u dan tijdens een consult stellen.
Vragen van algemene aard kunt u uiteraard wel op deze manier stellen.

Moet ik mij eerst inschrijven voor mijn afspraak?

Voor uw polikliniekbezoek heeft u een afsprakenkaartje nodig voorzien van een sticker met uw correcte, actuele gegevens. Daarvoor kunt u zich wenden tot de Inschrijfbalie in de hal van het ziekenhuis. 
De Inschrijfbalie bevindt zich op de begane grond, links naast de centrale receptie bij de hoofdingang.
Neemt u uw verzekeringsgegevens en uw identiteitsbewijs mee als u zich meldt bij de inschrijfbalie. Wij registreren uw burgerservicenummer, omdat we dit wettelijk verplicht zijn. Wilt u bij veranderingen van uw gegevens (naam, adres, huisarts, zorgverzekeraar) altijd uw verzekeringspapieren of -pasje meenemen.

Zie ook: Ponskaartje gaat geleidelijk aan verdwijnen


Moet ik een verwijsbrief hebben als ik een afspraak wil maken?

Patiënten die om een medische reden een afspraak maken op de polikliniek  Plastische chirurgie hebben een verwijsbrief nodig van de huisarts, tandarts, verloskundige of andere medisch specialist. Patiënten zonder verwijzing moeten de kosten van het bezoek en eventuele behandeling in het Slingeland Ziekenhuis zelf betalen, omdat de zorgverzekeraars de zorg dan niet meer vergoeden.
Als er geen medische reden is voor de behandeling, maar deze is puur cosmetisch, dan betaalt u de kosten van de behandeling altijd zelf.

Natuurlijk kunt u ook zonder verwijzing van een (huis)arts terecht voor een oriënterend gesprek, maar de kosten worden dan sowieso niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Zie: Vergoeding consult en behandeling voor meer informatie