Overslaan en naar de inhoud gaan
search

Veel gestelde vragen

met betrekking tot plastische chirurgie

Gepubliceerd op: 21 maart 2022
Kan ik mijn medisch dossier van de plastisch chirurg krijgen?
expand_more

Een patiënt heeft recht op inzage van zijn/haar medisch dossier waarin gegevens staan over de behandeling in het ziekenhuis.

Het snelst heeft u inzage in uw medisch dossier via Mijn Slingeland. Medische informatie die na 29 september 2016 is ingevoerd, is te zien in het online dossier. Informatie van voor deze datum kan alleen via het privacyformulier worden opgevraagd.

Het is ook mogelijk  verzoek tot inzage in het medisch dossier te doen door het 'privacyformulier' in te vullen. Zie Dossier opvragen.

Kan ik een second opinion vragen bij de plastisch chirurg van het Slingeland?
expand_more

Bent u patiënt van een plastisch chirurg in een ander ziekenhuis? Voor een second opinion in het Slingeland Ziekenhuis heeft u wel een verwijzing nodig van uw huisarts of de specialist in het ziekenhuis waar u onder behandeling bent. Heeft u een verwijzing, dan kunt u contact opnmemen met de polikliniek om een afspraak te maken voor een second opinion.
Bent u onder behandeling in het Slingeland en wilt u een second opinion van een andere plastisch chirurg binnen het Slingeland Ziekenhuis? Dat kan, u kunt altijd om een tweede mening vragen. U heeft van niemand toestemming nodig, ook niet van uw eigen specialist. We raden u wel aan om dit te bespreken met uw specialist. Ook als u besluit naar een ander ziekenhuis te gaan. U heeft namelijk wel een verwijzing nodig. 

Kan ik een vraag stellen aan een plastisch chirurg van het Slingeland?
expand_more

Ja dat kan.

Niet via email

U kunt geen vraag stellen over uw eigen gezondheid via een e-mail aan ons ziekenhuis. Wij kunnen niet garanderen dat het e-mailverkeer op een veilige wijze plaatsvindt zodat uw persoonlijke gevens beschermd zijn tijdens de verzending.

Via e-consult in Mijn Slingeland

Als u onder behandeling bent bij de plastisch chirurg, kunt u gebruik maken van een E-consult in Mijn Slingeland. Dit is een veilige omgeving om een vraag te stellen aan de zorgverlener bij wie u onder behandeling bent. Het bericht in een e-consult wordt aan het specialisme aangeboden. De secretaresse zorgt dat uw bericht bij de juiste persoon terecht komt voor beantwoording.  

Via de huisarts

Als u (nog) niet onder behandeling bent van een plastisch chirurg in het Slingeland Ziekenhuis raden we u aan om bij gezondheidsklachten eerst contact op te nemen met uw huisarts. Die zal u adviseren en indien nodig een verwijsbrief geven naar een specialist in het ziekenhuis. Specifieke vragen over uw gezondheid kunt u dan tijdens een consult met de vaatchirurg stellen.

Telefonisch

Als u onder behandeling bent van de plastisch chirurg in het Slingeland en u heeft een vraag over uw behandeling kunt u telefonisch contact opnemen. 

Hoe weet ik of mijn behandeling door de plastisch chirurg wordt vergoed door de zorgverzekering?
expand_more

De kosten van een behandeling worden niet altijd (helemaal) door de zorgverzekeraar vergoedt. 
Het eerste consult (oriënterend gesprek) wordt meestal wel vergoed, mits u een verwijzing heeft van de (huis)arts. 

Is een vergoeding door de zorgverzekeraar wel een mogelijkheid, dan vult de plastisch chirurg een aanvraagformulier in voor uw zorgverzekeraar met betrekking tot de door u gewenste behandeling. De plastisch chirurg stuurt deze aanvraag naar uw zorgverzekeraar. Vervolgens krijgt u bericht van uw zorgverzekeraar of u in aanmerking komt voor een (gedeeltelijke) vergoeding van de kosten van de behandeling. Dit verschilt namelijk per zorgverzekeraar en hangt af van hoe u verzekerd bent.

Laatst bijgewerkt op: 23 september 2024

Borstimplantaat.
Reconstructie na kanker standaard vergoed, behalve bij borstkanker